pondělí, 05 říjen 2015 09:36

Na světě jsou dva druhy lidí

Na světě jsou dva druhy lidí. Předpokládám, že znáte tuto slavnou a nezapomenutelnou hlášku z westernu Hodný, zlý a ošklivý. Clint Eastwood a Eli Wallach, jako záporák, kterého prostě musíte milovat, ji tam použili mnohokrát. Například tato: „Na světě jsou dva druhy lidí. Ti s nabitou pistolí a ti, co kopou. Ty kopeš“.  Nebo „Na světě jsou dva druhy lid příteli. Ti co mají na krku provaz a ti co jej odřezávají“. Mám rád tyhle hlášky, jsou stručné, výstižné a na hned je jasné, jak se věci mají. Miluju tenhle film i pro ně. Jak to souvisí s nákupem?
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:32
V hlavě mi pořád leží myšlenka a úvaha o tom, proč se v odborných článcích a kurzech pro obchodníky stále trvá na klasické struktuře obchodního vyjednávání tak jak je používána desítky let. Jaká je to struktura: Úvod, analýza potřeb, prezentace řešení a nabídky, vyjednávání, rekapitulace a závěr, následné kroky. Prostě pořád stejné, desítky let, furt.  Proboha proč, když jsou úplně jiné podmínky než v době, kdy tento koncept vznikal? A proč se prodejcům daří tento koncept stále rozvíjet, a vnucovat nám nákupcům tak, že mnohým to přijde normální a přirozeně se tomu přizpůsobují.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:32
Vyjednávání s dodavateli v nákupu je bezesporu pro nákupce jedna z klíčových dovedností. Je to velmi náročná disciplína. Předně to není vzít desky a jít na jednání, vyhrnout si rukávy a hrr na ně – to je nejlepší cesta jak neuspět. 
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:33
neděle, 20 září 2015 12:41

Jak je to tedy vlastně s těmi úsporami

Tak má dělat nákup ty úspory nebo ne? To si někteří řekli po minulém článku na téma úspory. Místo odpovědi bych parafrázoval výrok Pavla Landovského z filmu Černí baroni: „ A čo si také Kefalín predstavujeťe pod slovom úspory“.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:38
Minulý díl jsem zakončil závěrem, jaké je vhodné obchodní dvou typů požadavků – prioritních a pak malých objemů, ale častých a různorodých s malou opakovatelností, u nichž se přes jejich malý dílčí finanční objem celkově jedná o značný podíl na celkovém objemu nákupu. Je to nějaká forma e-poptávek.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:35
Mezi pohledem zástupce dodavatele a firemního nákupčího na obchodní jednání a na celý proces výběru dodavatele je velký rozdíl. To je asi všem zainteresovaný známo.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:36
Výběrové řízení a poptávky jsou jedním z nejvíce skloňovaných sousloví v nákupu. Je to z jedno  z témat, kde se nákupčí dokáží vášnivě přít mezi sebou a ani k tomu nepotřebují interního klienta či obchodníka. Výběr dodavatele je základní práce nákupčího. Může ho provést řadou postupů, například poptávkou, výběrovým řízením, vyjednáváním, a to sám nebo mu ho dodavatele určí někdo jiný, například interní klient, management, zákazník, nebo spolupracuje více profesí.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:37
středa, 25 březen 2015 20:08

Čeho to jsem vlastně propagátorem

Tak jsem se o sobě dočetl v jednom článku, že jsem propagátor e-aukcí. Ne, že by mně nepotěšilo, že jsem považován za propagátora moderních trendů v nákupu tam, kde moderní trendy jsou opravdovým přínosem.  Ale jen tam, kde jsou přínosem a mají pro firemní nákup praktický význam. Bohužel ne o všech tzv. moderních trendech lze toto konstatovat.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:39