Vyjednávání s dodavateli v nákupu je bezesporu pro nákupce jedna z klíčových dovedností. Je to velmi náročná disciplína. Předně to není vzít desky a jít na jednání, vyhrnout si rukávy a hrr na ně – to je nejlepší cesta jak neuspět. 
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:33
neděle, 20 září 2015 12:41

Jak je to tedy vlastně s těmi úsporami

Tak má dělat nákup ty úspory nebo ne? To si někteří řekli po minulém článku na téma úspory. Místo odpovědi bych parafrázoval výrok Pavla Landovského z filmu Černí baroni: „ A čo si také Kefalín predstavujeťe pod slovom úspory“.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:38
Minulý díl jsem zakončil závěrem, jaké je vhodné obchodní dvou typů požadavků – prioritních a pak malých objemů, ale častých a různorodých s malou opakovatelností, u nichž se přes jejich malý dílčí finanční objem celkově jedná o značný podíl na celkovém objemu nákupu. Je to nějaká forma e-poptávek.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:35
Mezi pohledem zástupce dodavatele a firemního nákupčího na obchodní jednání a na celý proces výběru dodavatele je velký rozdíl. To je asi všem zainteresovaný známo.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:36
Výběrové řízení a poptávky jsou jedním z nejvíce skloňovaných sousloví v nákupu. Je to z jedno  z témat, kde se nákupčí dokáží vášnivě přít mezi sebou a ani k tomu nepotřebují interního klienta či obchodníka. Výběr dodavatele je základní práce nákupčího. Může ho provést řadou postupů, například poptávkou, výběrovým řízením, vyjednáváním, a to sám nebo mu ho dodavatele určí někdo jiný, například interní klient, management, zákazník, nebo spolupracuje více profesí.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:37
středa, 25 březen 2015 20:08

Čeho to jsem vlastně propagátorem

Tak jsem se o sobě dočetl v jednom článku, že jsem propagátor e-aukcí. Ne, že by mně nepotěšilo, že jsem považován za propagátora moderních trendů v nákupu tam, kde moderní trendy jsou opravdovým přínosem.  Ale jen tam, kde jsou přínosem a mají pro firemní nákup praktický význam. Bohužel ne o všech tzv. moderních trendech lze toto konstatovat.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:39
úterý, 17 březen 2015 20:53

Výběr dodavatele v nákupu

Výběr dodavatele v nákupu je věda, je to profesionální dovednost. K rozhodnutí o správném postupu při výběru dodavatele jsou potřebné informace, znalost trhu, dodavatelů, nákupní know-how a také efektivní komunikace. Informace o trhu, o dodavatelích, informace od interních klientů o požadovaných podmínkách dodávek, což není jen specifikace, ale i kvalita, čas, časování a další informace.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:41
Přijde Vám, že je to divná otázka.  Že úspory a optimální nákupy je jedno a totéž? No nemusí to tak být. A velikost úspor nemusí vůbec nic vypovídat o tom, jak jsou Vaše nákupy optimální. A naopak – optimální nákup nemusí mít s výší úspor vůbec žádnou souvislost. V dalších řádcích shrnuji své zkušenosti s touto problematikou.
Naposledy změněno středa, 08 únor 2017 12:24