středa, 25 březen 2015 20:08

Čeho to jsem vlastně propagátorem

Tak jsem se o sobě dočetl v jednom článku, že jsem propagátor e-aukcí. Ne, že by mně nepotěšilo, že jsem považován za propagátora moderních trendů v nákupu tam, kde moderní trendy jsou opravdovým přínosem.  Ale jen tam, kde jsou přínosem a mají pro firemní nákup praktický význam. Bohužel ne o všech tzv. moderních trendech lze toto konstatovat.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:39
úterý, 17 březen 2015 20:53

Výběr dodavatele v nákupu

Výběr dodavatele v nákupu je věda, je to profesionální dovednost. K rozhodnutí o správném postupu při výběru dodavatele jsou potřebné informace, znalost trhu, dodavatelů, nákupní know-how a také efektivní komunikace. Informace o trhu, o dodavatelích, informace od interních klientů o požadovaných podmínkách dodávek, což není jen specifikace, ale i kvalita, čas, časování a další informace.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:41
Přijde Vám, že je to divná otázka.  Že úspory a optimální nákupy je jedno a totéž? No nemusí to tak být. A velikost úspor nemusí vůbec nic vypovídat o tom, jak jsou Vaše nákupy optimální. A naopak – optimální nákup nemusí mít s výší úspor vůbec žádnou souvislost. V dalších řádcích shrnuji své zkušenosti s touto problematikou.
Naposledy změněno středa, 08 únor 2017 12:24
pátek, 06 únor 2015 10:48

Purchase Management Forum

Na trhu konferencí o nákupu se objevila nová akce, kterou určitě stojí za navštívit. Konference http://purchasemanagement.cz/  se koná 19. 2. 2015 v hotelu Majestic Plaza Praha. Konferenci pořádá společnost Topvision s.r.o.
Naposledy změněno středa, 08 únor 2017 12:27
Tímto článkem bych rád zahájil novou sérii článků ze života nákupu. Postupně zjišťuji, že řada postupů, které jsem se svými kolegy vymyslel a aplikoval v době své aktivní nákupní služby, a v době vzniku se dále příliš nerozšířily, jsou dnes znovu aktuální a jsou porůznu prezentovány jako novinky.
Naposledy změněno středa, 08 únor 2017 12:27
úterý, 11 listopad 2014 18:23

Ohlédnutí za eBF 2014

Tak po roční přestávce jsem opět navštívil největší setkání nákupců na jednom místě a to v Ostravském hotelu Imperiál. Celkem jsem se zúčastnil, pokud dobře počítám, celkem 4 ročníků, což není ani polovina celkového počtu – letošní ročník byl jubilejní desátý. Jistě jsou mnohem zasloužilejší účastníci, o tom nemám pochybnosti. Přesto se pokusím o trochu jiný pohled na konferenci, její témata, organizaci a průběh. Konference jsem se zúčastňoval v minulosti jako manažer nákupu. V současné době již nejsem v aktivní nákupní službě v první linii. Věnuji se bojové přípravě nákupců, aby v první linii obstáli se ctí – tvořím a realizuji vzdělávací programy a kurzy pro nákupce. Mohu se tedy na konferenci podívat i nezávislým pohledem lektora, který působil v desítkách firem a zná potřeby nákupců z různých oborů i velikostí firem.
Naposledy změněno úterý, 11 listopad 2014 18:31
středa, 29 říjen 2014 23:23

Procurement train Josefa Zrníka

Procurement train Josefa Zrníka. Tedy,aby nedošlo k omylu, Josef pořád dělá nákup, nepřesedlal na strojvedoucího ani nezačal podnikat v železniční dopravě. alespoň co vím, tak snad nemá v tomto ohledu nějaké tajemství :-). Josef měl prostě skvělý originální nápad. Vypravit Procurement Train, nákupní vlak, tedy spíše vagón. Dohodl se s firmou Regiojet, pronajal jeden vagón, která je z poloviny tvořen malou kavárnou a z poloviny třemi kupé. Prostor pro diskusi zhruba 20 lidí. Vlak bude uhánět rychlostí 160 km/h z Prahy do Ostravy 4.11. v 16:44 z Prahy a poveze nákupce na konferenci Ebizfórum, tedy malou část účastníků, protože těch je jinak asi 300. Skoro by se dalo říct tu šťastnější malou část, která získala místo v  nákupním vlaku. 
Naposledy změněno úterý, 11 listopad 2014 18:25
Odlišnosti nákupu ve firmách a získávání zkušeností a znalostí Myslím, že po téměř čtyřech letech působení jako konzultant a lektor firemního nákupu jsem již nasbíral nějaké zkušenosti z mnoha desítek firem, jejichž nákupci se buď zúčastnili otevřených kurzů, které jsem vedl, nebo jsem pro tyto firmy realizoval různé druhy firemního vzdělávání. Různé přístupy ke stejným situacím v nákupu. Mohu tedy porovnávat své zkušenosti z doby, kdy jsem působil jako manažer nákupu a myslel si, že zrovna ty mé zkušenosti jsou správné a využitelné i jinde, v jiných firmách. A s tím porovnat zkušenosti z práce nezávislého lektora a konzultanta, kdy se potkávám s různými typy řešení stejných nákupních situací a to nejen ve firmách různých velikostí a oborů, ale i ve firmách, které jsou si podobné velikostí, oborem, cílovým trhem, obratem i počtem zaměstnanců. Je fascinující vidět, jak řešení, které v jedné firmě je velice úspěšné, v druhé firmě je podobné řešení zavrženo jako zcela nevhodné. Čím více projektů dělám, tím více vidím rozdílné přístupy k stejnému problému.
Naposledy změněno středa, 08 únor 2017 12:30