Seriál o nákupu (77)

Vyjednávat za firemní nákup se zdá být na první pohled jednoduché. Prostě to vyjednáme. Co je na tom složitého? Výsledek se ovšem obtížně posuzuje. Kdo dokáže, zda bylo možné dojednat nižší cenu, lepší termíny, delší záruku, lepší kvalitu? Když je to „face to face“ Zvláště, když odcházíme s tzv. dobrým pocitem, že to dobře dopadlo. Dělali jsme přeci, co je v našich silách. A zákonitosti jednání a pravidla jednání nejsou přeci tak složitá.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:20
Pokud bych si dělal statistiku slov s nejčastějším výskytem v nákupu, tak by slovo úspora, případně úspory patřilo jistě na přední příčky. Pochopitelně, je totiž jeden z důležitých přínosů nákupního útvaru pro firmu. To je nesporný fakt a je úplně jedno, že si to dost často myslí jen nákupní útvar. Prostě to tak je. My v nákupu to přeci víme :-). Ale jak to udělat, aby si to mysleli i ostatní? Otázka takzvaně za milión, odpověď za dva. Zkusme na ní najít odpověď.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:21
V první části návodu jak si vybrat kurz vyjednávání jsem se věnoval vnějším znakům nabídek. V druhé části se budu věnovat tomu, jak posoudit obsah kurz a porovnat ho s našimi skutečnými potřebami. Takže zkusme to, jako když nakupujeme v práci. Nejprve identifikace potřeb.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:22
Jak by řekl klasik. To byla ale těžká písemka, sám jsem s ní měl problémy. No upřímně řečeno, řekl bych, že všichni s tím máme problémy a stále hledáme tu správnou cestu jak nastavit nákupní proces. Kudy jít, co si vše vzít na cestu, jaký cíl si vybrat, koho vzít sebou, na koho se spolehnout a od koho se raději držet dále, jaká nebezpečí na nás číhají, existuje vůbec někdo, kdo nám poradí? To jsou jen některé z otázek, které si na cestě za optimálním nastavením nákupního procesu klademe a hledáme odpovědi. Ty se nám nehledají lehce. Ono je to s tím hledáním jako s těmi cestami. Proč?
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:22
Téma probrané mockrát a ze všech možných úhlů. Názorů na optimální postup je také mnoho. Co kurz to jiné doporučení, co lektor to jiný názor a preference jiného přístupu. Kurzů, tréningů a školení je na trhu dost a je těžké se v nich vyznat. Jak to tedy udělat?
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:23
Během posledního roku sleduji posun v oblasti vzdělávání pro nákupčí, manažery nákupu i celé nákupní týmy. Jednoznačně se jedná o pozitivní změny směřující k maximalizaci užitku pro účastníky vzdělávání. Zároveň však tyto změny kladou výrazně vyšší nároky na lektory. Zkusím popsat tyto trendy, a věřím, že mnohým z Vás pomohou při definici potřeb a cílů vzdělávání, výběru formy, obsahu a samozřejmě i osoby lektora a vzdělávací společnosti a konkrétního kurzu.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:24
Co byste říkali tomu, mít jistotu konání kurzu hned při Vaší registraci a nemuset se obávat jeho zrušení? To by bylo dobré ne? Nyní Vám ji tedy dávám.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:25
pondělí, 29 únor 2016 06:23

Jak začala kariéra úspěšné nákupčí

Dnes bych chtěl téma nákupu trochu odlehčit a budu Vám vyprávět jeden příběh. Nebo spíše jednu historku ze své nákupního života z doby, kdy jsem ještě byl v aktivní službě v první linii.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:25