Seriál o nákupu (79)

úterý, 10 leden 2017 09:13

Tréning je moc důležitý

Tento článek je o tom, jak je pro nákupčí a obchodníky důležitý trénink vyjednávání. Každý máme jiný styl, jiné metody, postupy, jinou zkušenost.  Každý máme jiné vnímání, jinou osobnost, jiný temperament a různé hranice a bariéry.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:19
čtvrtek, 28 červenec 2016 14:12

Jak vybírat dodavatele - část první

Kolikrát tahle otázka už padla? Mockrát. Kdyby na konkrétní účet poslal korunu každý, kdo tuto otázku někdy položil sobě či jiným, tak na tom účtu by byly milióny. A vlastně ona to otázka za milion je. Správná odpověď totiž může ušetřit firmě peníze, dokonce hodně peněz, dokonce i milióny. Tak to už stojí za to, věnovat odpovědi dost času a péče.  A vlastně nejen odpovědi, ale hlavně vlastnímu procesu výběru dodavatele.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:19
Vyjednávat za firemní nákup se zdá být na první pohled jednoduché. Prostě to vyjednáme. Co je na tom složitého? Výsledek se ovšem obtížně posuzuje. Kdo dokáže, zda bylo možné dojednat nižší cenu, lepší termíny, delší záruku, lepší kvalitu? Když je to „face to face“ Zvláště, když odcházíme s tzv. dobrým pocitem, že to dobře dopadlo. Dělali jsme přeci, co je v našich silách. A zákonitosti jednání a pravidla jednání nejsou přeci tak složitá.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:20
Pokud bych si dělal statistiku slov s nejčastějším výskytem v nákupu, tak by slovo úspora, případně úspory patřilo jistě na přední příčky. Pochopitelně, je totiž jeden z důležitých přínosů nákupního útvaru pro firmu. To je nesporný fakt a je úplně jedno, že si to dost často myslí jen nákupní útvar. Prostě to tak je. My v nákupu to přeci víme :-). Ale jak to udělat, aby si to mysleli i ostatní? Otázka takzvaně za milión, odpověď za dva. Zkusme na ní najít odpověď.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:21
V první části návodu jak si vybrat kurz vyjednávání jsem se věnoval vnějším znakům nabídek. V druhé části se budu věnovat tomu, jak posoudit obsah kurz a porovnat ho s našimi skutečnými potřebami. Takže zkusme to, jako když nakupujeme v práci. Nejprve identifikace potřeb.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:22
Jak by řekl klasik. To byla ale těžká písemka, sám jsem s ní měl problémy. No upřímně řečeno, řekl bych, že všichni s tím máme problémy a stále hledáme tu správnou cestu jak nastavit nákupní proces. Kudy jít, co si vše vzít na cestu, jaký cíl si vybrat, koho vzít sebou, na koho se spolehnout a od koho se raději držet dále, jaká nebezpečí na nás číhají, existuje vůbec někdo, kdo nám poradí? To jsou jen některé z otázek, které si na cestě za optimálním nastavením nákupního procesu klademe a hledáme odpovědi. Ty se nám nehledají lehce. Ono je to s tím hledáním jako s těmi cestami. Proč?
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:22
Téma probrané mockrát a ze všech možných úhlů. Názorů na optimální postup je také mnoho. Co kurz to jiné doporučení, co lektor to jiný názor a preference jiného přístupu. Kurzů, tréningů a školení je na trhu dost a je těžké se v nich vyznat. Jak to tedy udělat?
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:23
Během posledního roku sleduji posun v oblasti vzdělávání pro nákupčí, manažery nákupu i celé nákupní týmy. Jednoznačně se jedná o pozitivní změny směřující k maximalizaci užitku pro účastníky vzdělávání. Zároveň však tyto změny kladou výrazně vyšší nároky na lektory. Zkusím popsat tyto trendy, a věřím, že mnohým z Vás pomohou při definici potřeb a cílů vzdělávání, výběru formy, obsahu a samozřejmě i osoby lektora a vzdělávací společnosti a konkrétního kurzu.
Naposledy změněno středa, 08 březen 2017 17:24